
Miksi Kondis ry perustettiin?
Kondis ry perustettiin, koska katsottiin, että huumeiden käyttäjien läheisille ei ollut tarjottavissa riittävästi tukitoimia eikä tahoja, jotka tätä tukea tarjoaisi.
Tätä tukea tarvitaan koko Suomen alueella, koska huumeiden käyttöä on kaikkialla Suomessa. Huumeiden käytöstä on tullut entistä näkyvämpää sekä hyväksyttävämpää ja huumeiden "viihdekäyttö" lisääntyy jatkuvasti. Huumeiden käyttö ei katso sosioekonomista tilaa eikä perhetaustaa. Kyseessä on yhteiskunnallisesti suuri ongelma, joka koskee meitä jokaista tavalla tai toisella - ellei suoraan, niin kasvaneina kustannuksina ja turvattomuutena.
Kondis Ry:n perustajat ja hallituksen jäsenet:
Kondis ry:n perustivat vuonna 2016 Maria Thelen, Minna Leskinen ja Jukka Riipinen. Heillä kaikilla on yhteensä vuosikymmenten kokemus läheisen päihteiden käytöstä.
Maria Thelen on kouluttautunut kokemusasiantuntijaksi, Minna Leskinen mielenterveys. ja päihdetyön lähihoitajaksi. Jukka Riipinen on pitkän läheiskokemuksensa kautta perhekeskeisen huumetyön kokemusasiantuntija. Perustajat ovat hallituksen jäseniä ja vastaavat operatiivisesta toiminnasta ja toimivat myös toiminnan vetäjinä. Muita hallituksen jäseniä ovat Anu Parma (pj) sekä Riikka Rintasalo.